نبض بازار در دست دلالان/ نظارت‌ها قاطعانه نيست – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان

۹ بازديد

خبرگزاري آنلاين – گروه استانها – بهرام قربانپور: مدت هاست كه جشن باستاني نوروز با غيرت و شادي خاصي برگزار مي شود آه تو اسكورت هاي ايراني و ايراني ، به ويژه مردم گيلاني كه به مهمان نوازي شهرت دارند ، از نوروز خريدهاي ويژه اي مي كنند تا از ميهمانان صميمي و مهربان پذيرايي …

نبض بازار در دست دلالان/ نظارت‌ها قاطعانه نيست – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان https://dibarooz.ir/نبض-بازار-در-دست-دلالان-نظارت‌ها-قاطع/ ديباروز Thu, 18 Mar 2021 05:46:15 0000 عمومي https://dibarooz.ir/نبض-بازار-در-دست-دلالان-نظارت‌ها-قاطع/ خبرگزاري آنلاين – گروه استانها – بهرام قربانپور: مدت هاست كه جشن باستاني نوروز با غيرت و شادي خاصي برگزار مي شود آه تو اسكورت هاي ايراني و ايراني ، به ويژه مردم گيلاني كه به مهمان نوازي شهرت دارند ، از نوروز خريدهاي ويژه اي مي كنند تا از ميهمانان صميمي و مهربان پذيرايي …

خبرگزاري آنلاين – گروه استانها – بهرام قربانپور: مدت هاست كه جشن باستاني نوروز با غيرت و شادي خاصي برگزار مي شود آه تو اسكورت هاي ايراني و ايراني ، به ويژه مردم گيلاني كه به مهمان نوازي شهرت دارند ، از نوروز خريدهاي ويژه اي مي كنند تا از ميهمانان صميمي و مهربان پذيرايي كنند.

خريد در نوروز معمولاً بين ميوه ها ، شيريني ها و آجيل هاي رنگارنگ متفاوت است ، چمن زدن آيين هاي استقبال از نوروز و استقبال شگفت انگيز از ميهمانان و اقوام ، البته به تدريج به طرز چشمگيري افزايش مي يابد بيا قيمت ها بيشتر مردم توانايي خريد اين همه مراسم عيد و تزئين ميزهاي تعطيلات را به جاي پسته ، فندق و بادام با نخود و كشمش ندارند.

در گذشته اي نه چندان دور ، مردم از اوايل اسفند ماه خود را براي پذيرايي باشكوه نوروز باستان آماده مي كردند و شور و اشتياق در انتقال خانه ، خريد در نوروز و بازديد از نوروز همه بخش ها را به سمت خود سوق مي داد ، اما امروز ، با ورود بدنام. ويروس كرونا از يك سو ، نوسانات شديد قيمت و عدم نظارت مناسب و م marketثر بر بازار از طرف ديگر ، مردم را نسبت به جشن هاي نوروز كمتر مضطرب كرده است.

گزارش هاي ميداني بازار و يادداشت هاي عيني آشفتگي بازار ، قيمت هاي نجومي و نارضايتي عمومي را نشان مي دهد.

جيب خالي پسته تا 400000 تومان

محمد سام علي زاده ، شهروند رشتي كه براي خريد عيد به همراه خانواده به بازار بزرگ شهر آمده بود ، به خبرنگار آنلاين گفت: قيمت كالاها نسبت به سال گذشته به طرز چشمگيري افزايش يافته است ، در حالي كه درآمد مردم تغييري نكرده است. بسياري ، اما بسياري از مشاغل. “آنها مشكلاتي داشتند. خطرناك با ويروس كرونا.

وي با بيان اينكه چشم انداز عادلانه اي در بازار وجود ندارد افزود: بيشتر فروشندگان و بازرگانان به دنبال سود و سود هستند. دو درخواست او آنها رابطه خريدار و مصرف كننده دارند و به وضعيت مالي و اقتصادي طرف مقابل اهميتي نمي دهند.

اين ساكن رشت با اشاره به قيمت نجومي انواع آجيل و ميوه هاي خشك براي نوروز ، گفت: “اقتصاد مردم به قدري تحت فشار مردم قرار گرفته است كه هيچ كس نمي تواند 400 هزار تومان پسته بخرد.”

وي همچنين از نظارت ضعيف در بازار اجتناب كرد و ادامه داد: بخش عمده اي از مشكلات بازار و بي ثباتي قيمت به نظارت ضعيف مربوط مي شود.

از افزايش دوم قيمت شكايت كنيد

اسماعيلي ، يك شهروند ديگر از رشت ، از اين افزايش شوكه شده است بيا وي از خاصيت ميوه و شيريني در شب عيد شكايت كرد و گفت: “افزايش قيمت ها به ثانيه تبديل شده و نمي توان آن را به شب عيد كاهش داد. از سال اول تاكنون قيمت ها از يك لحظه به لحظه ديگر تغيير كرده است. بعد.”

وي با اشاره به چالش هاي موجود در بازار طيور و روغن در استان و حتي كشور گفت: “برخي بي احتياطي در تهيه و توزيع روغن و طيور باعث شده گيلان ، مركز توليد مرغ در كشور با كمبود اين كالا “. برخي بي تدبيري ها در عرضه و توزيع روغن و طيور باعث شده است كه گيلان كه مركز توليد طيور در كشور است با كمبود اين كالا روبرو شود.

اين بانوي رشتي با اشاره به گراني انواع شيريني هاي نوروزي اظهار داشت: قيمت شيريني چنان احساس تلخي در مردم ايجاد كرد كه بيشتر مردم خريد شيريني را از خريد نوروز متوقف كردند.

به گفته وي ، مسئولان بايد اقدامات ويژه اي انجام دهند آه تو براي تعديل و كاهش قيمت ها تا خريد در نوروز به “غم بزرگي” براي مردم تبديل نشود.

نظارت ضعيف بزرگترين چالش بازار است

جليلي ، يكي از شهروندان گيلاني با اشاره به كاهش شديد قدرت خريد مردم در مقايسه با بازار ، گفت: “بازار اغلب در معرض قيمت هاي بالاتر است و ثبات در قيمت كالاها وجود ندارد و در چنين شرايط اقتصادي ، اين مسئله مردم را نگران مي كند.” گذشته

وي افزود: براي كنترل قيمت ها و انسجام بازار بايد با متخلفان و فروشندگان برخورد قاطع صورت گيرد تا موثر واقع شود در غير اين صورت رويكرد سطحي و عادي موفق نخواهد شد.

اين شهروند گيلاني ضعف نظارت را بزرگترين چالش بازار دانست و گفت: سانسور در بازار براي كوتاه شدن فروشندگان و برهم زدن سيستم بازار جدي و تعيين كننده نيست.

نبض بازار در دست دلالان است

سبحاني ، يكي از بازرگانان و بازاريان رشت ، به وضعيت نامناسب بازار اشاره كرد و گفت: م خواريم و ما بايد گران بفروشيم. بازارياب ها نيز از اين موقعيت استفاده نمي كنند.

وي با اشاره به نقش واسطه ها در اخلال در بازار گفت: “نبض بازار در دست دلالان و دلالان است و در اين بين فروشنده و خريدار رنج مي برند.”

ابراهيم پور ، بازارياب ديگر در رشت با اشاره به نقش موثر واسطه ها در تعيين قيمت گفت: محصول هزار بار طول مي كشد تا به فروشنده و در نتيجه خريدار برسد و چند وجهي بودن واسطه باعث افزايش قيمت محصول مي شود.

وي ادامه داد: بيشتر فروشندگان در قيمت گذاري خود منصفانه هستند اما دلالان در تعيين قيمت كالاها تأثيرگذار هستند و نقش اصلي را دارند.

توزيع كالاهاي اساسي براي ساماندهي بازار در گيلان

رئيس سازمان سكوت گيلان در گفتگو با خبرنگار آنلاين همچنين از توزيع كالاهاي اساسي مصرفي كه مردم در روزهاي آخر سال به آن نياز دارند ، خبر داد و اظهار داشت: با توجه به مشكلاتي كه در مورد مرغ گرم به وجود آمده ، مقدار 300 تن مرغ منجمد به همراه مصوب قيمت 15 هزار و 500 تومان در سراسر استان توزيع مي شود.

فرهاد كرك استفاده از سهام كالاها براي حفظ تعادل بازار و تعديل قيمت ها ، يك استراتژي كارگروه تنظيم بازار شهرستان است استفاده از سهام كالاها براي حفظ تعادل بازار و تعديل قيمت ها ، يك استراتژي كارگروه تنظيم بازار شهرستان است وي در اين زمينه گفت: 20 تن گوشت قرمز منجمد با قيمت 80 هزار تومان در مراكز توزيع استانداري تزريق و توزيع مي شود.

وي ادامه داد: به دليل افزايش تقاضا براي مصرف شكر و احتمال كمبود در استان ، تمهيدات مناسبي براي توزيع 1900 تن شكر براي مصرف داخلي با قيمت مصوب 8700 تومان در نظر گرفته شده است. مادر اين مقدار شكر در سراسر استان توزيع مي شود.

رئيس سازمان سكوت گيلان با اشاره به اينكه بازار توزيع روغن تقريباً به حالت تعادل رسيده است ، اظهار داشت: به دليل روزهاي پاياني سال و احتمال افزايش تقاضا ، هزار و 400 تن روغن با قيمت مصوب در استان تأمين مي شود.

دبير كارگروه تنظيم بازار استان گيلان با بيان اينكه مردم نبايد نگران كمبود نان باشند ، توضيح داد: با انتظاراتي كه به دست آمده 3000 كيسه آرد دولتي توزيع مي شود تا نان هاي بيشتري را به نانوايي هاي منطقه بپزند. فرمانداري

كرك بوش افزود: اقدام ديگر براي تنظيم بازار فرمانداري توزيع 300 تن سيب علاوه بر 300 تن پرتقال با قيمت مصوب در 12 چادر و مغازه ها در رشت و ساير نقاط مراكز استان ها براي تعادل و تنظيم قيمت ميوه ها است. . بازار.”

رئيس سازمان سكوت گيلان با تأكيد بر نظارت جدي بر بازار خصوصي نوروز ، اظهار داشت: به منظور نظارت مستمر بر بازار منطقه و با توجه به افزايش تقاضا از مردم براي خريد اقلام مورد نياز ، اين سازمان وظيفه بازرسان و ساير همكاران را تعريف كرده است. در منطقه اين سازمان در تعطيلات نوروز (صبح و بعد از ظهر) اين كار را انجام داده است حتي در صورت افزايش تقاضا ، هيچ ظلمي به مردم تحميل نمي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.