آرشیو اردیبهشت ماه 1399

به خبرنامه تخصصي معماري ايران و جهان خوش آمديد.

زندگي نامه عبدالعزيز فرمانفرمايان

۱۴۰ بازديد

 

عبدالعزيز فرمان فرماييان در سال ۱۲۹۹ در خانواده اي صاحب نام در سايت و فرهنگ معاصر به دنيا آمد وي تحصيلات خود را در دانشكده بوزار پاريس گذراند و در آوريل دهه ۳۰ فارغ التحصيل شد و به ايران بازگشت. در ابتدا در گاراژ خانه پدرش شروع به طراحي براي خانه هاي اقوام و دوستان كرد و سپس به استخدام دفتر دانشگاه تهران درآمد. وي پس از چندي با مهندس آفتن دليان، سيهون و قياهي در يكي از آتليه هاي دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران تحت رياست مهندس فروغي به كار تدريس پرداخت.

Form flows function روش كار و طراحي اين معمار بزرگ بود.

كاربرد رسوب زدايي مغناطيسي بوش

۱۵۵ بازديد

رسوب زداي مغناطيسي بوش در ابتداي آب ورودي به داخل پكيج استفاده مي شود به دليل اينكه آب در ابتداي ورود به سيستم خاصيت مغناطيسي پيدا مي كند لذا در خود پكيج و لوله‌هاي هيچگونه رسوبي ايجاد نخواهد شد و آب مغناطيسي به دليل داشتن حلاليت بالا رسوبات ايجاد شده را نيز در خود حل خواهد كرد.

معماري برج هرست، اثر معماري پايدار نورمن فاستر در نيويورك

۷۸ بازديد

 

معماري: فاستر و همكارن

سال: ۲۰۰۰ – ۲۰۰۶

سبك: پايدار

موقعيت: نيويورك، آمريكا

برج هرست اولين ساختمان اداري بلند مرتبه ي “سبز” در نيويورك؛ مهارت و هوشي يك گروه معماري بزرگ را يادآوري مي كند، فاستر و همكارانش در اين پروژه به سمت طراحي ضد كليشه اي و نوآورانه حركت كرده اند و ساختماني خلق كرده اند كه تكنيك ها و تكنولوژي هاي بكر گرفته شده در آن، تحسين برانگيز است. در اين بخش و در ادامه قصد داريم نگاهي به برخي از ويژگي هاي اين برج شاخص در منطقه منهتن نيويورك بياندازيم.