مدل‌هاي سقف شيرواني ساده

به خبرنامه تخصصي معماري ايران و جهان خوش آمديد.

مدل‌هاي سقف شيرواني ساده

۲۱ بازديد

انواع مدل‌هاي سقف شيرواني ساده در اين مقاله مروري بر روش‌هاي اجرايي سقف شيرواني ساده و شيب دار ساده مي‌پردازيم، سقف‌هاي شيرواني و شيب دار به دليل تنوع بسيار زياد و نصب آسان زمان كم اجرا وزن كم سازگاري با شرايط اقليمي برخي از مناطق و ظاهري زيبا در بسياري از مناطق براي پوشش سقف …

منبع خبر:
مدل‌هاي سقف شيرواني ساده
سايت بام ساز مجري سقف شيرواني
بام ساز مجري سقف شيرواني

مدل‌هاي سقف شيرواني ساده https://bamsaz.com/simple-gable-roof-model/ https://bamsaz.com/simple-gable-roof-model/#respond بام ساز Sun, 28 Nov 2021 23:40:31 0000 مقالات تخصصي https://bamsaz.com/?p=2573

انواع مدل‌هاي سقف شيرواني ساده در اين مقاله مروري بر روش‌هاي اجرايي سقف شيرواني ساده و شيب دار ساده مي‌پردازيم، سقف‌هاي شيرواني و شيب دار به دليل تنوع بسيار زياد و نصب آسان زمان كم اجرا وزن كم سازگاري با شرايط اقليمي برخي از مناطق و ظاهري زيبا در بسياري از مناطق براي پوشش سقف …

منبع خبر:
مدل‌هاي سقف شيرواني ساده
سايت بام ساز مجري سقف شيرواني
بام ساز مجري سقف شيرواني

انواع مدل‌هاي سقف شيرواني ساده

در اين مقاله مروري بر روش‌هاي اجرايي سقف شيرواني ساده و شيب دار ساده مي‌پردازيم، سقف‌هاي شيرواني و شيب دار به دليل تنوع بسيار زياد و نصب آسان زمان كم اجرا وزن كم سازگاري با شرايط اقليمي برخي از مناطق و ظاهري زيبا در بسياري از مناطق براي پوشش سقف ساختمان‌ها و ويلاها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

انواع مدل‌هاي سقف شيرواني ساده

اجراي سقف شيرواني ساده به دليل اقبال عمومي بسيار جذاب بوده و شناخت روشهاي اجرايي خالي از لطف نيست، اجراي سقف شيرواني ساده يا شيب دار يكي از اصلي‌ترين اجزاي ساختمان مي‌باشد و موجب هويت بخشي و زيبايي ويلاها مي‌شود.

عوامل بسيار زيادي مانند ميزان باد برف باران رطوبت گرما سرما ما و حتي وزن ويلاي شما و ديگر مشخصات فني ساختمان عواملي هستند كه مي‌تواند در تعيين نوع سقف شيبدار تأثير گذار باشند.

انواع مدل‌هاي سقف شيرواني ساده

بسياري از سقفهاي شيبدار در كشورمان به چند روش اجرا مي‌گردد و با توجه به نوع معماري ويلاها بايد به زير سازي سقف شيرواني يا شيبدار تك شيب دو شيب چهار شيب طرح چيني طرح كتابي طرح فرانسوي طرح كلاه فرنگي طرح گنبدي به يك ويژه قابل اجرا نمي‌باشد نوع ساختار سقف‌ها نوع مصالح پوشش سقف‌ها و حتي زير سازي آن‌ها تفاسير مختلفي دارد بايد ابتدا اجراي كلي اين سقف‌ها قابل بررسي گردد.

انواع مدل‌هاي سقف شيرواني ساده

ابتدا از سقف شيرواني فلزي در برابر مقاوم بودن و قابليت نصب آسان بگوييم اين نوع سقف‌ها از ورق فلزي مانند ورق سنگريزه‌اي ورق گالوانيزه ورق پرچين ورق طرح سفال و غيره مي‌توان در تنوع و مدل‌هاي متفاوت به شما در انتخاب بهترين متريال براي سقف مورد نظرتان كمك كند سقف تك شيب به سقفي گفته مي‌شود كه تنها يك ظلع داشته باشد و روي آن ورق مورد نظر نصب مي‌گردد سقفي كه از وسط به دو زاويه ۴۵ درجه تقسيم شده كه يك زاويه را در نظر بگيريم براي اجراي سقف تك شيب مي‌توان به نصب راحت و نياز كمتر به مصالح از مزاياي اين نوع از سقف‌ها مي‌توان به سبك بودن و آب بندي آسان و سرازير شدن برف و باران و در نهايت زيبايي ظاهري آن اشاره داشت.

انواع مدل‌هاي سقف شيرواني ساده

حتي براي مناطق طوفان خيز هم مي‌توان استفاده كرد مدل سقف شيرواني دو شيب اين نوع از سقف‌ها را بسيار با نام سقف شيرواني دو شيب ساده ياطرح فرانسوي ياد مي‌كنيم اين نوع طراحي شامل سقفي كه به دو زاويه ۴۵ درجه مقابل هم قرار گيردرا در نظر بگيريم و با پيوستن به هم مي‌توان اين نوع از سقف‌ها را هم با شيب تند هم با شيب كم اجرا كرد حال بسته به طرح ويلاي شما دارد كه آيا سقف ‌شيرواني شما اتاق زيرشيرواني دارد؟

از مزاياي اين نوع از سقف رامي توان به استفاده از فضاي زير اين سقف كه به عنوان سقف زير شيرواني ياد مي‌شود. يكي ديگر از سقف‌هايي كه در دسته انواع سقف‌هاي شيرواني يا شيب دار مي‌باشد مي‌توان به سقف شيبدار نامتقارن يا بام نمكداني اشاره كرد بام نمكداني به طراحي مهندسين و يك طرح نامتقارن دارد به صورتي كه يكي از ۲ ضلع سقف نسبت به ديگري شيب بيشتري داشته و طول آنها نابرابر است.

انواع مدل‌هاي سقف شيرواني ساده

شكل گيري اين سقف را مي‌توان به نياز بيشتر اهالي ساختمان و خانه به اتاق مثبت داد نخستين بار در اروپا شهروندان پي بردند كه با بيشتر كردن شيب يكي از از اضلاع سقف شيرواني مي‌توانند در مصرف مواد و مصالح صرفه جويي كنند و فضاي قابل سكونت بيشتري در اختيار داشته باشند.

مزاياي سقف شيبدار تك شيب

  • اجرا كردن سقف شيبدار تك شيب بر فراز ساختمان نصب آسان دارد
  • در مقايسه با ساير سقف‌ها به متريال و مصالح كمتري نياز دارد
  • شيب تند اين‌گونه از سقف‌ها كمك مي‌كنند تا برف و باران سريع و راحت از روي آنها سرازير شود و در نتيجه سقف تك شيب گزينه‌اي ايده آل براي مناطق برفي و باراني محسوب مي‌شود.
  • مي‌توان براي زيباتر جلوه دادن نماي ظاهري ساختمان و ارتقا بخشيدن ارزش معماري بنا از اين سبك طراحي بهره گرفت
  • معايب سقف تك شيب

    • چنانچه شيب بام بيش از حد باشد سقف بسيار كوتاه خواهد شد
    • ساختمان‌هايي كه در مناطق بادگير و طوفان خيز واقع شدند اگر فقط از سقف‌هاي شيب دار تك شيب استفاده كنند با مشكلات مواجه خواهند شد.

    سقف تك شيب چيست؟

    سقف شيبدار تك شيب تنها يك ضلع دارد پانل شيبداري كه به يك ديواره بلند متصل مي‌شود شما مي‌توانيد اين‌گونه در ذهن خود تجسم كنيد سقف شيرواني كه به دو نيم تقسيم شده است يا يك سقف مسطح كه زاويه ۴۵ درجه به خود گرفته است.

    انواع مدل‌هاي سقف شيرواني ساده

    ولي امروزه شاهد استفاده از اينگونه سقف‌ها راه بربام ويلاهاي مدرن هستيم اينگونه سقفا به خاطر شيب تندي كه دارد براي شيك و ساده جلوه دادن مي‌توان به متريال شينگل يا دكرا اشاره كرد.

    شينگل اوربيان يكي از بهترين گزينه‌ها و كاربردي‌ترين نوع شينگل در كشورمان مي‌باشد كه توليد داخلي ايران مي‌باشد و با گارانتي ۱۰ ساله بهترين كيفيت داخلي را دارد چرا كه در عين زيبايي آن داراي هزينه كم و نصب راحت مي‌باشد شينگل اوربيان قابليت اجرا به صورت تك لايه دولايه منظم و غير منظم را داراست و تنوع رنگي زيادي دارد اين مدل شينگل داراي مقاومت بسيار زيادي در برابر باد برف طوفان آفتاب سوزان را دارد.

    انواع مدل‌هاي سقف شيرواني ساده

    همچنين مهندسي اين متريال به‌گونه‌اي است كه در برابر نور آفتاب تغيير حالت نداده و در سالهاي متمادي قابل استفاده مي‌باشد از ديگر مزاياي شينگل اوربيان مي‌توان به ظاهر آن اشاره كرد چرا كه ظاهر اين متريال به خاطر سنگ ريزه‌هاي طبيعي كه روي آن است به ساختمان يا ويلاي شما جان مي‌باشد.

    اجراي سقف شيرواني ساده با بهترين متريال و مناسبترين قيمت

    گروه اجرايي شركت بام ساز در امر طراحي نصب اجراي محصولات سقف شيرواني را با خدمات بسياري ارزشمند به مشتريان خود ارائه مي‌نمايد. اين خدمات عبارتند از اجراي سقف شيبدار شينگل اجراي سقف شيرواني اجراي سقف ويلا اجراي آردواز فلزي اجراي پوشش سقف سينوسي طرح سفال متريال پرچين ورق ذوزنقه متريال آندولين آندوويلا سقف سنگريزه‌اي دكرا كينگستون است.

    سقف ويلايي اين پوشش‌ها قسمتي از مراحل اجرايي ساختمان‌هاي ويلاي مي‌باشد. كه گستره آن كل فضاي ساختمان را پوشش مي‌دهد و مانند چتري بر روي بام ساختمان وظيفه محافظت از سازه را در برابر عوامل مختلفي مانند عوامل جوي را دارد از اين روي اجراي صحيح اين سقف‌ها از اهميت بالايي برخوردار مي‌باشد.

    هدف استفاده از اين مساله در سقف شيرواني يا سخت‌هاي شيبدار يا سقف‌هاي شكسته چيست؟

    شما يك ويلاي دلخواه يك طبقه يا اصطلاحاً همكف داشته باشيد يا به صورت نيم دوبلكس استفاده كنيد البته انتخاب متريال به نسبت به سليقه كارفرما است با قصد ورود به مباحث تخصصي و مهندسي اين مسئله را در اين مقاله نداريم تجربه گروه بام ساز رادر اختيار عزيزان قرار دهيم. به طور كلي بايد بگويم كه در انتخاب به مدل و پوشش سقف‌هاي شكسته يا سقف‌هاي شيبدار همه چيز خلاصه در استاندارد بودن و مدرن بودن تمام نمي‌شود.

    شما عزيزان لازم است تا در نظر داشته باشيد كه بام ساز پيشنهاد مي‌كند حداقل در شمال كشورمان مسائل رطوبت زنگ زدگي و پوسيدگي و تغيير شكل ظاهري تايل ها و متريال پوششي شيرواني را در اولويت امور قرار دهيم چرا كه هر چقدر هم پوشش ظاهري ويلا زيبا باشد به مرور زمان اين نوع پوشش را از كيفيت افتاده مي‌شوند پس در اين مناطق به متريال انتخابي توجه بيشتري داشته باشيد.

    يكي از با دوام ترين ورقهاي شيرواني نوع فلزي است اين محصول مقاومت زيادي داشته و نوع آلومينيوم آن در برابر خوردگي مقاوم بوده و طول عمري حدود ۱۰۰ سال دارد در هنگام بارندگي دوام بيشتري داشته در برابر پوسيدگي مقاومت مي‌كند غيرقابل احتراق بوده و در مواردي كه هزينه زيادي در بر خواهد داشت.

    شركت بام ساز مفتخر است با داشتن تجربه طولاني و درخشان در حيطه اجرايي سقف‌هاي شيرواني يا شيب دار با كيفيت و طراحي‌هاي جذاب و مدرن در اسرع وقت در سراسر تهران و شهرستانها در خدمت شما دوستان باشد به همين دليل به همين دليل براي مشاوره يا آگاهي بيشتر پاسخگو هستيم

    منبع خبر:
    مدل‌هاي سقف شيرواني ساده
    سايت بام ساز مجري سقف شيرواني
    بام ساز مجري سقف شيرواني

    https://bamsaz.com/simple-gable-roof-model/feed/ 0

    منبع :بام ساز
    تا كنون نظري ثبت نشده است
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.