سقف شينگل شيبدار

به خبرنامه تخصصي معماري ايران و جهان خوش آمديد.

سقف شينگل شيبدار

۲۷ بازديد

يكي از جذاب ترين و مقرون به صرفه ترين انواع پوشش سقف شيبدار يا سقف شيرواني، پوشش سقف شينگل است. شينگل از ورق هاي بسيار پر كاربرد و پر طرفدار در اجراي سقف ويلا و انواع سقف هاي شيبدار ديگر است زيرا فوق العاده ورق مقاوم و با دوام در برابر باد و باران و …

منبع اين مقاله در سايت رايكا بام در مورد سقف شينگل شيبدار توضيح داده شده است جهت اطلاعات بيشتر به وب سايت رايكا بام مراجعه نماييد

سقف شينگل شيبدار https://raykabam.ir/articel/shingel-roof/ https://raykabam.ir/articel/shingel-roof/#respond رايكابام Tue, 19 Jan 2021 10:57:10 0000 مقالات https://raykabam.ir/?p=516

يكي از جذاب ترين و مقرون به صرفه ترين انواع پوشش سقف شيبدار يا سقف شيرواني، پوشش سقف شينگل است. شينگل از ورق هاي بسيار پر كاربرد و پر طرفدار در اجراي سقف ويلا و انواع سقف هاي شيبدار ديگر است زيرا فوق العاده ورق مقاوم و با دوام در برابر باد و باران و …

منبع اين مقاله در سايت رايكا بام در مورد سقف شينگل شيبدار توضيح داده شده است جهت اطلاعات بيشتر به وب سايت رايكا بام مراجعه نماييد

يكي از جذاب ترين و مقرون به صرفه ترين انواع پوشش سقف شيبدار يا سقف شيرواني، پوشش سقف شينگل است. شينگل از ورق هاي بسيار پر كاربرد و پر طرفدار در اجراي سقف ويلا و انواع سقف هاي شيبدار ديگر است زيرا فوق العاده ورق مقاوم و با دوام در برابر باد و باران و سر و صدا و حتي فرسودگي و خوردگي است.

ورق شينگل از ورق هاي نوين و كلاسيكورق شينگل از ورق هاي نوين و كلاسيك پوشش سقف شيبدار

ساختار پوشش سقف شينگل

پوشش سقف شينگل داراي ساختاري مستطيلي شكل و تخت است كه بر روي يكديگر سوار مي شوند و داراي همپوشاني فوق العاده عالي مي باشد. معمولا نحوه اجراي سقف شيبدار با شينگل از سمت چايين به بالا مي باشد. ورق شينگل تنوع جنس زيادي دارد. اين ورق ها ممكن است ساختاري از سنگ، چوب، فلز، پليمر، سيمان اليافي و يا كامپوزيت داشته باشند. همين امر باعث شده تا تنوع اين محصول در بازار زياد باشد و معمولا شناخت ورق با كيفيت شينگل كار ساده اي نيست.

ورق شينگل تنوع جنس زيادي داردورق شينگل تنوع جنس زيادي دارد

ورق شينگل از ورق هاي نوين و كلاسيك پوشش سقف شيبدار است كه با وجود اينكه چند سالي است به عنوان يك پوشش جديد سقف شيبدار وارد بازار ايران از عمدتا كشور آمريكا شده است اما با استقبال بسيار خوبي مواجه شده است. ورق سقف شيبدار شينگل به عنوان يكي از پر فروش ترين انواع ورق اجراي سقف شيرواني به همواره ورق دكرا و انواع تايل سقف شيبدار طرح سفال شناخته مي شود.

ورق سقف شيبدار شينگل را بر روي هر نوع سازه اي نيز به خوبي مي توان اجرا كردورق سقف شيبدار شينگل را بر روي هر نوع سازه اي نيز به خوبي مي توان اجرا كرد

براي اجراي سقف شيبدار با شينگل؛ تفاوتي ندارد شيب سقف به چه ميزان باشد. حتي بعضا با توجه به قابليت ها و طراحي هاي نوين مي توان از اين نوع ورق براي اجراي نماي ساختمان نيز استفاده كرد. ورق سقف شيبدار شينگل را بر روي هر نوع سازه اي نيز به خوبي مي توان اجرا كرد و روش اجراي سقف شيبدار با ورق شينگل بسيار ساده است.

انواع ورق سقف شيبدار شينگل آسفالتي

بصورت كلي ورق شينگل كه به نام شينگل آسفالتي هم شناخته مي شود به دو صورت توليد مي شود. يا با استفاده از مواد طبيعي و يا با استفاده از مواد مصنوعي و فايبرگلاس. هر دو اين نوع ورق شينگل در دل خود هم مواد طبيعي و ارگانيكي دارند و هم مواد مصنوعي يا فايبرگلاس و تفاوت در ميزان استفاده از اين دو است.

ورق شينگل كه به نام شينگل آسفالتي هم شناخته مي شودورق شينگل كه به نام شينگل آسفالتي هم شناخته مي شود

ضمن اينكه معمولا از سنگ ريزه و يا خرده سنگ هم در ساختار آن به همراه لايه هايي از چوب، الياف هاي طبيعي و مصنوعي و غيره نيز استفاده شده است كه اين به دليل ايجاد يك ساختار بسيار مستحكم در كنار ايجاد ورقي تمام عيار براي پوشش سقف شيبدار به منظور ايجاد انواع عايق صوتي، حرارتي و رطوبتي مي باشد.

همين امر باعث شده تا به راحتي اجرا سقف شيبدار با شينگل در تمامي مناطق از مناطق مرطوب و پر باران تا مناطق خشك تر و حتي شهرهاي بزرگ با آلاينده هاي اسيدي نيز امكان پذير باشد.

ورق سينگل براي اجراي سقفورق شينگل براي اجراي سقف

ساختار ورق شينگل در برابر باد، يخ، برف، مواد اسيدي و خورنده، زنگ زدگي، نفوذ آب باران و برف و غيره بسيار ايمن است و در ضمن در برابر آتش و زلزله نيز ساختمان را ايمن مي كند.

چرا بايد از ورق شينگل براي اجراي سقف استفاده كرد

اگر قصد اجراي سقف شيبدار با شينگل را داريد و يا احتملا به دنبال تعويض سقف يولا با ورق شينگل هستيد به خوبي در اين خصوص تحقيق كرده ايد. اما با وجود اين مزايا اصلي استفاده از ورق شينگل در سقف شيبدار را مي توان به شرح زير دانست:

  • ورق شينگل همانگونه كه در بالا توضيح داده شد بسيار با دوام، شيك، زيبا، كلاسيك و متناسب با انواع شرايط آب و هوايي است و حتي از نظر اقتصادي نيز بسيار مقرون به صرفه و ارزشمند است.
  • ورق شينگل سقف شيبدار به ظاهر ساختمان جلوه فوق العاده زيبايي مي دهد و با ايجاد يك ظاهر دلپذير و نماي بيروني بسيار خوب باعث حس بسيار بهتري به خانه مي شود.
  • از اين ورق به راحتي مي توان استفاده كرد. وزن سبكي دارد و ساده اجرا مي شود و همين وزن سبك باعث مي شود كه ساختمان در برابر زلزله ايمن تر باشد.
  • نكته بسيار مهم ديگر در اجرا سقف شيبدار با ورق شينگل در اين است كه اين ورق ضد حريق است و در مقابل آتش دوام فوق العاده اي دارد.
  • هزينه تعميرات و نگهداري خاصي براي ورق شينگل به دليل دوام بسيار بالا و استحكام خوبي كه دارد نياز نيست و تا سال هاي سال جوابگو خواهد بود.
  • در صورت انتخاب ورق شينگل براي سقف شيرواني به راحتي مي توانيد با هزينه بسيار كم و مصالح كم كار زير سازي سقف ويلا و ساختمان را انجام دهيد.
  • ورق شينگل را مي توانيد در طرح ها و رنگ هاي متفاوت خريداري نماييد.
  • از ورق شينگل در هر نوع شيب و با هر زاويه اي مي توان استفاده كرد و حتي بعضا براي نماي ساختمان هم استفاده مي شود. در ضمن از ورق شينگل براي اجراي انواع سقف شيبدار استفاده مي شود. امروزه براي اجراي سقف شيرواني، اجراي سقف ويلا، اجراي سقف آلاچيق، اجراي سقف بام سبز، اجراي انواع سقف تراس، اجراي انواع سقف سوله و كارخانه و غيره به راحتي مي توان از ورق شينگل استفاده كرد.
  • ورق شينگل به راحتي با انواع نما و انواع طراحي ها سازگاري پيدا مي كند و از ورق هاي بسيار پر طرفدار به دليل انطباق عالي با محيط است.
  • ورق شينگل در برابر تغييرات ناگهاني دما و حتي تغييرات محيطي به دليل تغيير شرايط اقليمي بسيار مقاوم است و به هيچ عنوان دچار تغيير حالت نمي شود.
  • اجرا سقف شيبدار با شينگل اين تضمين را به شما خواهد داد كه سقف در برابر نور خورشيد تغيير رنگ نخواهد داد و با دفع نور خورشيد در تابستان و جذب حرارت خورشيد در زمستان به دليل نوع رنگ بندي و ساختار ورق باعث تنظيم دماي داخلي خانه نيز مي شود.
  • ورق شينگل يك عايق صوتي فوق العاده است. اين ورق به دليل داشتن ساختار چند لايه به خوبي سر و صداي محيط بيروني را دفع مي كند و اجازه ورود صدا به ساختمان را نمي دهد.
  • اجرا سقف شيبدار با شينگل به دليل ساختار مستحكم باعث مي شود تا فشار و ضربات بيروني بر ساختمان تاثير زيادي نداشته باشد.
  • اجرا ورق شينگل براي سقف شيبدار به دليل داشتن همپوشاني بسيار عالي اجازه ورود نم باران و برف و يا هر نوع آلايندگي را از بين مي برد. در صورت اجرا سقف شيبدار با ورق شينگل به راحتي مي توانيد با چسب هاي مخصوص هر نوع روزنه احتمالي را نيز پوشش دهيد كه اين كاملا سقف ساختمان را در هر نوع شرايط آب و هوايي و فشار باد و باران ايمن مي كند.
  • نصب ساده و آسان ورق شينگل در اجراي سقف شيبدار يكي ديگر از مزاياي اين نوع ورق است. تيم هاي خبره اجراي سقف شيبدار با ورق شينگل با يك زاويه بندي دقيق و شناخت زواياي كار نه تنها در زيبا سازي ساختمان بلكه در دوام و استقامت و كيفيت سقف شيبدار نيز تاثير زيادي خواهند گذاشت.
  • هر چند ورق شينگل از ورق هاي تقريبا ارزشمند و با قيمت رو به بالا در بازار مي باشد اما به دليل طول عمر بالا، داشتن مقاوم بسيار خوب، افزايش ايمني ساختمان، كاهش هزينه زير سازي ساختمان، كاهش و يا از بين بردن هزينه هاي تعمير و نگهداري و غيره باعث مي شود كه در دراز مدت بتوان به جرات ادعا كرد كه اجرا سقف شيبدار با شينگل از مقرون به صرفه ترين و مناسب ترين اجراهاي سقف شيرواني در بين ساير ورق ها مي باشد.
  • قابليت بازيافت ورق شينگل از بزرگترين مزايايي است كه مي توان براي اين نوع ورق عنوان كرد. بر خلاف اغلب ورق ها و مصالح ديگر كه از مواد خطرناك در توليد آنها براي طبيعت استفاده شده است، ورق شينگل از ورق هايي است كه نه تنها هيچ نوع ماده سمي در توليد آن به كار نرفته بلكه به راحتي مي توان اين ورق را بازيافت كرد و دوباره در توليد ساير محصولات از مواد آنها استفاده كرد.
ورق شينگل براي اجراي سقف ورق شينگل براي اجراي سقف ورق شينگل براي اجراي سقف ورق شينگل تنوع جنس زيادي دارد ورق شينگل كه به نام شينگل آسفالتي هم شناخته مي شود

شركت رايكابام پيشرو در توليد و توزيع بهترين و مرغوب ترين انواع ورق پوشش سقف شيبدار شينگل در ايران و به عنوان نماينده فروش انواع ورق شينگل بهترين برند هاي خارجي در ايران آماده عقد قرارداد و تامين انواع ورق با كيفيت و ضمانت شده شينگل و يا انواع ديگر ورق هاي سقف شيبدار براي مشتريان خود در ايران مي باشد.

 

منبع اين مقاله در سايت رايكا بام در مورد سقف شينگل شيبدار توضيح داده شده است جهت اطلاعات بيشتر به وب سايت رايكا بام مراجعه نماييد

https://raykabam.ir/articel/shingel-roof/feed/ 0

منبع :رايكابام
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.