تفاوت بين ورق آندوويلا با ورق سنگريزه اي دكرا چيست ؟

به خبرنامه تخصصي معماري ايران و جهان خوش آمديد.

تفاوت بين ورق آندوويلا با ورق سنگريزه اي دكرا چيست ؟

۱۴ بازديد

متريال آندوويلا يا متريال دكرا؟ كدام را انتخاب كنيم؟ تنوع بالاي سقف‌هاي شيبدار باعث شده است تا خريداران و مشتريان اين نوع از سقف‌ها به خوبي با انواع آن آشنايي نداشته باشند و نتوانند مناسب‌ترين پوشش را انتخاب كنند. از اين رو تصميم گرفته‌ايم در اين مقاله به بررسي دو نوع از سقف‌هاي شيب دار …

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (تفاوت بين ورق آندوويلا با ورق سنگريزه اي دكرا چيست ؟) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

تفاوت بين ورق آندوويلا با ورق سنگريزه اي دكرا چيست ؟ https://vilanama.ir/blog/what-is-the-difference-between-andovilla-sheet-and-dekra-pebble-sheet/ https://vilanama.ir/blog/what-is-the-difference-between-andovilla-sheet-and-dekra-pebble-sheet/#respond ويلانما Sat, 23 Jan 2021 08:47:46 0000 وبلاگ https://vilanama.ir/?p=57

متريال آندوويلا يا متريال دكرا؟ كدام را انتخاب كنيم؟ تنوع بالاي سقف‌هاي شيبدار باعث شده است تا خريداران و مشتريان اين نوع از سقف‌ها به خوبي با انواع آن آشنايي نداشته باشند و نتوانند مناسب‌ترين پوشش را انتخاب كنند. از اين رو تصميم گرفته‌ايم در اين مقاله به بررسي دو نوع از سقف‌هاي شيب دار …

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (تفاوت بين ورق آندوويلا با ورق سنگريزه اي دكرا چيست ؟) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

متريال آندوويلا يا متريال دكرا؟ كدام را انتخاب كنيم؟

تنوع بالاي سقف‌هاي شيبدار باعث شده است تا خريداران و مشتريان اين نوع از سقف‌ها به خوبي با انواع آن آشنايي نداشته باشند و نتوانند مناسب‌ترين پوشش را انتخاب كنند. از اين رو تصميم گرفته‌ايم در اين مقاله به بررسي دو نوع از سقف‌هاي شيب دار شامل سقف‌هاي شيب دار آندوويلا و سقف‌هاي شيب دار دكرا بپردازيم و تفاوت‌هاي آن‌ها را با يكديگر بررسي كنيم. اگر شما هم علاقمند هستيد تا با اين دو نوع سقف‌ شيبدار آشنا شويد، ادامه اين مقاله را مطالعه بفرماييد.

ورق آندوويلا از چه جنسي ساخته شده است؟

ورق‌هاي آندوويلا از الياف سلولزي طبيعي ساخته شده‌اند كه پس از مرحله تركيب با چنين الياف طبيعي، با نوعي رنگ دانه طبيعي تركيب و فشرده مي‌شوند. اين تركيب باعث مي شود تا متريال آندوويلا، ضد آب و كاملا مستحكم و مقاوم باشد. مي‌توان گفت كه ورق‌هاي آندوويلا اولين رتبه را در سبك‌ترين متريال هاي مورد استفاده براي ساخت سقف‌هاي شيب دار دارند، چرا كه وزن آن‌ها در هر مترمربع تنها 3.5 كيلوگرم مي‌باشد. در واقع ورق‌هاي آندوويلا جزو سبك‌ترين ورق‌هاي تشكيل دهنده سقف‌هاي شيبدار به حساب مي آيند.

يكي از ويژگي‌هاي جالب و باور نكردني ورق‌هاي آندوويلا اين است كه اين نوع از ورق‌هاي سقف‌هاي شيب دار براساس استاندارد مورد آزمايش قرار گرفته‌اند و مشخص شده است كه قادر به تحمل 350 كيلوگرم وزن در هر مترمربع هستند. اين قابليت و تحمل وزن بالا بي نظير است. ورق‌هاي آندوويلا علاوه بر اينكه نقش موثري در سقف‌هاي شيب دار دارند نوعي عايق صدا نيز محسوب مي شوند، به گونه‌اي كه عايق صداي آنها تا 40 دي بي مي‌باشد.

مزيت عايق صداي متريال هاي آندوويلا بيشتر در مناطق شمالي و پر بارش كشور مشخص مي‌شود، چرا كه از ورود هرگونه صداي باران به درون محوطه ساختمان و يا ويلا كه ناشي از برخورد قطرات باران به سقف مي‌باشد جلوگيري مي‌كند. به همين دليل فروش ورق آندولين و آندوويلا در اين مناطق بيشتر از گذشته شده است.

ورق‌هاي آندوويلا در برابر سرما و گرما مقاومت و استحكام خود را تا حد زيادي حفظ مي‌كنند. اين نوع از سقف‌هاي شيب دار در دماي حداقل 30- و حداكثر 105 درجه سانتي گراد نيز دوام مي‌آورند. در نهايت بايد بگوييم كه در رنگ آميزي سقف‌هاي شيب دار آندوويلا از موادي ضد اشعه ماوراء بنفش و يا بهتر است بگوييم مواد ضد يو-وي استفاده مي‌شود، از اين رو در اثر تابش مستقيم نور خورشيد دچار هيچ گونه آسيب ديدگي نمي‌شوند.

نحوه زيرسازي و اجراي ورق آندوويلا

در سقف‌هاي شيب دار آندوويلا نيازي نيست كه هزينه اضافي جهت خريد عايق كنار بگذاريد تا در زير ورق‌هاي آندوويلا از عايق استفاده كنيد، چرا كه ضريب هدايت اين نوع از سقف‌هاي شيب دار 400 برابر كمتر از ورق‌هاي گالوانيزه مي‌باشد. علاوه بر اين، ورق‌هاي آندوويلا دچار قارچ و يا كپك زدگي نمي‌شوند.

جهت اجراي زيرسازي ورق آندوويلا، پس از اجراي خرپاسازي با پروفيل فلزي كه اصولاً از پروفيل 40*80 استفاده مي‌شود، شاسي كشي با چوب چهارتراش صورت مي‌گيرد كه با پيچ سرمته دار جذب پروفيل مي‌شود. پس از چوب كشي، دو مدل زيرسازي جهت نصب آندوويلا وجود دارد كه شكل استاندارد اجراي آن استفاده از چوب او اس بي مي‌باشد. با اين عمل كل سقف شيبدار پوشش كامل پيدا مي‌كند و مي‌توان به راحتي روي سقف راه رفت.

مدل و فرم اجرايي ديگري هم هست كه از چوب چهارتراش با فاصله 30 سانت استفاده مي‌شود، اما به دليل گران بودن هزينه چوب او اس بي بيشتر مردم به سمت خريد چوب چهار تراش روي مي‌آورند. نكته‌اي كه در استفاده از چوب چهارتراش بسيار حائز اهميت است اين است كه تردد روي سقف حتي الامكان صورت نگيرد، زيرا ممكن است آسيب جدي به سقف وارد شده و كارفرما متحمل هزينه‌اي حتي بيشتر از چوب osb شود.

متريال سنگريزه‌اي دكرادكرا از لايه فولاد، لايه زينك آلومينيوم، لايه اكرليك رزين، لايه پايه‌اي، لايه سنگريزه و لايه لعاب تشكيل شده است.

متريال سنگريزه‌اي دكرا

حال نوبت به آشنايي با ورق سنگريزه‌اي دكرا مي‌رسد. دكرا خود نوعي از متريال هاي سقف‌هاي شيب دار مي‌باشد كه از چندين لايه تلفيقي شامل لايه فولاد Steel Base، لايه زينك آلومينيوم Zinc – Aluminum، لايه اكرليك رزين Acrylic Resin، لايه پايه‌اي Basecoat، لايه سنگريزه Stone Chips و لايه لعاب Over Glaze تشكيل شده است.

از ويژگي‌هاي ورق‌هاي دكرا مي‌توان به وزن سبك آن‌ها اشاره كرد. اين ورق ها داراي تنها 7 كيلوگرم وزن در هر مترمربع مي‌باشند. لازم است اشاره كنيم كه ورق‌هاي دكرا در برابر زلزله، يخ زدگي، باد، طوفان و گردباد تا سرعت باورنكردني 200 كيلومتر در ساعت استحكام و مقاومت دارند. يكي ديگر از ويژگي‌هاي ورق‌هاي دكرا كه شايد شنيدنش براي شما جالب باشد، اين است كه سقف شيب دار دكرا مي‌تواند وزن برف را تا 360 كيلوگرم تحمل كند.

در اجراي انواع سقف‌هاي شيبدار، از ورق‌هاي سنگريزه‌اي دكرا استفاده مي‌شود. به دليل كيفيت بالاي ورق دكرا و همچنين عمر بالاي اين متريال كلاسيك در شرايط جوي مختلف، متريال دكرا جزو بهترين پوشش‌هاي سقف شيرواني شناخته شده است. محبوبيت اين ورق به گونه اي است كه با گذشت حدودا دو دهه از وارد شدن دكرا به كشورمان، هنوز هم مردم به خريد اين ورق اقدام مي‌كنند. ورق دكرا در هر شرايط جوي جوابگو مي باشد و داشتن چهره زيباي اين متريال در دو قالب كلاسيك و ورق شينگل لانه زنبوري يا طرح پيانو، به سقفهاي شيرواني ابهت زيادي بخشيده است.

اجراي سقف شيرواني با ورق‌هاي طرح سفال كلاسيك

از ورق‌هاي طرح سفال كلاسيك كه در همان قالب دكرا در داخل كشور توليد مي‌شود نيز جهت پوشش انواع سقفهاي شيبدار استفاده مي‌شود. مي‌توان گفت اين نوع از متريالهاي سقف‌ شيبدار نيز قابليت استفاده بر روي انواع سقف شيبدار را دارند.

ورق رايكا كه توليد شركت بام تايل مي‌باشد، يكي از متريالهاي داخلي است كه با جنس ورق گالوالوم و آلوزينك توليد مي‌شود و تنها تفاوت آن با ورق دكرا اين است كه به جاي سنگريزه‌هاي طبيعي از سه نوع رنگ (چرمي، مدرن و پلي اورتان) استفاده شده است. لازم به ذكر است كه ورق‌هاي طرح سفال كلاسيك نيز داراي همپوشاني بي نظيري مي‌باشند. اين ويژگي در ميان ديگر ورق‌هاي سقف‌هاي شيب دار به ندرت ديده مي‌شود.

فروش ورق رايكا و اجراي آن با قيمت مناسب و ساير خدمات اجرايي شركت ويلانما در اقصي نقاط ايران عزيز اعم از لواسانات تهران، منطقه شمال تهران، مناطق ويلايي دماوند، آبسرد، گيلاوند، مناطق شمال ايران اعم از نور، رويان، آمل، بابل، چمستان، چالوس، نمك آبرود، كلاردشت، كلارآباد، نوشهر و همچنين استان‌هاي كرمان، اصفهان، شيراز، قم، كاشان و تمام مناطق ويلايي و همچنين همه استان‌هاي ايران با حمل و نصب به صورت كامل و به قيمت روز تهران انجام مي‌گردد. تنها در شهرهاي خارج از محدوده تهران جهت استقرار اكيپ اجرايي شركت بايد از طرف كارفرما اسكان تهيه گردد.

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (تفاوت بين ورق آندوويلا با ورق سنگريزه اي دكرا چيست ؟) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

https://vilanama.ir/blog/what-is-the-difference-between-andovilla-sheet-and-dekra-pebble-sheet/feed/ 0

منبع :ويلانما
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.