ورق شينگل لانه زنبوري + مشخصات فني

به خبرنامه تخصصي معماري ايران و جهان خوش آمديد.

ورق شينگل لانه زنبوري + مشخصات فني

۱۸ بازديد

ورق شينگل چه نوع محصولي است؟ ورق شينگل لانه زنبوري يا نامنظم جزو متداول ترين و پرطرفدارترين پوشش ها براي انواع سقفهاي شيبدار محسوب ميگردد. استقبال از محصول شينگل به دليل داشتن مزاياي خاص اين متريال وارداتي ميباشد كه باعث شده است از متريالهاي ديگر وارداتي و داخلي متمايز باشد. از جمله امتيازات ورق شينگل …

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (ورق شينگل لانه زنبوري + مشخصات فني) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

ورق شينگل لانه زنبوري مشخصات فني https://vilanama.ir/materiales-villa/ورق-شينگل-لانه-زنبوري-مشخصات-فني/ https://vilanama.ir/materiales-villa/ورق-شينگل-لانه-زنبوري-مشخصات-فني/#respond ويلانما Tue, 26 Jan 2021 19:43:27 0000 متريال ويلا https://vilanama.ir/?p=509

ورق شينگل چه نوع محصولي است؟ ورق شينگل لانه زنبوري يا نامنظم جزو متداول ترين و پرطرفدارترين پوشش ها براي انواع سقفهاي شيبدار محسوب ميگردد. استقبال از محصول شينگل به دليل داشتن مزاياي خاص اين متريال وارداتي ميباشد كه باعث شده است از متريالهاي ديگر وارداتي و داخلي متمايز باشد. از جمله امتيازات ورق شينگل …

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (ورق شينگل لانه زنبوري مشخصات فني) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

ورق شينگل چه نوع محصولي است؟

ورق شينگل لانه زنبوري يا نامنظم جزو متداول ترين و پرطرفدارترين پوشش ها براي انواع سقفهاي شيبدار محسوب ميگردد. استقبال از محصول شينگل به دليل داشتن مزاياي خاص اين متريال وارداتي ميباشد كه باعث شده است از متريالهاي ديگر وارداتي و داخلي متمايز باشد. از جمله امتيازات ورق شينگل نسبت به ورقهاي ديگر مربوط به مراقبت، وزن كم، زيبايي نماي ظاهري شينگل، هزينه متناسب نسبت به كيفيت و نصب سريع ميباشد.

مشخصات فني ورق هاي شينگل لانه زنبوري

    نوع ورق شينگل وزن هر بنديل ابعاد(mm) تعداد در هر بنديل تعداد در هر پالت پوشش مفيد در هر بنديل
ورق شش ضلعي لانه زنبوري 25 كيلوگرم 1000×317.5 22 عدد 45 بنديل 3 متر مربع
ورق شينگل ساده 28 كيلوگرم 1000×333 65 عدد 60 بنديل 9.1 متر مربع
ورق شينگل هاي پله اي 25 كيلوگرم 985×337 16 عدد 60 بنديل 2.24 متر مربع
ورق طرح هلالي 28 كيلوگرم 1000×333 22 عدد 60 بنديل 3.8 متر مربع

 

مزاياي ورق شينگل لانه زنبورياز مهمترين مزيت هاي شينگل، طول عمر بالا و مراقبت آسان از اين متريال است.

مزاياي ورق شينگل لانه زنبوري

حفظ و مراقبت: از مهمترين مزيت هاي شينگل، طول عمر بالا و مراقبت آسان از اين متريال است. اكثر محصولاتي كه در اجراي پوشش شيرواني استفاده ميشود، نياز به نگهداري و مراقبت دائمي دارند تا ظاهر مطلوب خود را حفظ نمايند. ورق شينگل با كمي مراقبت در همان حالت اوليه باقي ميماند و سالهاي سال حس تازگي و طبيعي بودن را در خود حفظ مينمايد. دليل اصلي اين امر، طبيعي بودن سنگريزه ها در لايه آخر ورق شينگل لانه زنبوري و نيز كيفيت مواد تشكيل دهنده آن ميباشد.

وزن كم: يكي ديگر از مزاياي متريال شينگل، وزن بسيار پايين و در عين حال بسيار مقاوم اين محصول ميباشد. در عين حال محصولاتي از شيرواني هستند كه وزن بالايي را روي سقف شيبدار ايجاد ميكنند و چون هدف از اجراي سقف شيرواني در واقع سبك سازي سازه است, ممكن است وزن بالاي متريال به سازه ويلايي آسيب وارد كند. سبك بودن متريال باعث ميشود كه سازه ويلايي در برابر عوامل طبيعي مانند زلزله مقاوم باشد.

زيبايي نماي ظاهري: زيبايي ظاهري شينگل به دليل طبيعي جلوه نمودن اين محصول، تنوع در انواع رنگ بندي ها و در نتيجه هارموني داشتن با انواع طرح هاي نماي ساختمان، بسيار مورد توجه است. شينگل همانند ورق طرح سفال پرچين به دليل ظاهر كلاسيكي كه دارد، به سقف ويلا ابهت ميبخشد و ساختمان را كاملا طبيعي نشان ميدهد.

هزينه: انتخاب ورق شينگل از نظر هزينه با توجه به مقاومت و عمر بالاي اين محصول مقرون به صرفه خواهد بود، زيرا در صورت اجراي اين متريال يك بار براي هميشه هزينه خواهد شد. با توجه به گارانتي 20 ساله از سوي شركت، شما ميتوانيد با خيال آسوده ورق شينگل را براي سقف ويلاي خود انتخاب نماييد.

نصب: اجرا و نصب ورق شينگل آسان است و سرعت نصب آن نيز بالاست اما در عين حال بايد توسط تيم تعليم ديده نصب شينگل صورت گيرد، زيرا نيازمند يك سري ابزارهاي خاص براي نصب است و چيدمان استاندارد و خاص خودش را دارد.

ضد اشعه: به علت وجود دوده در ساختار طبيعي و فرآوري شده شينگل، اين محصول كاملا ضداشعه ميباشد و مقاومت بسيار بالايي در برابر تاثير مستقيم آفتاب دارد. در عين حال شينگل از انعطاف خيلي بالايي برخوردار است و در پوشش انواع سقفهاي شيرواني كاربرد بسيار بالايي دارد.

از ديگر مزاياي شينگل كه در توليد آن به اين نكات اهميت زيادي داده شده است ميتوان به موارد زير اشاره كرد:

  • سازگاري با تغييراتي كه در آب و هوا با توجه به مناطق مختلف رخ ميدهد.
  • مقاومت در برابر انعكاس نور
  • منعطف بودن در برابر ضربات
  • ايزوله بودن شينگل
  • فرم پذيري در برابر انواع سطوح شيبدار
  • اجراي سريع و استاندارد
  • وزن سبك
  • فاقد مواد آلاينده
  • رنگ ثابت در شينگل و داشتن سنگريزه هاي طبيعي رنگي
  • شينگل در طرح هاي مختلف و زيبايي طراحي شده است.
ورق هاي شينگل و كاربرد آنورق شينگل لانه زنبوري، شيك ترين متريال وارداتي محسوب ميشود.

ورق هاي شينگل و كاربرد آن _ ويلانما

از ديگر متريال هاي وارداتي و شيك كه روي پوشش سقفهاي ويلايي مورد استفاده قرار ميگيرد، ورق شينگل است كه به عنوان شيك ترين متريال وارداتي محسوب ميشود. لايه اصلي تشكيل دهنده ورق شينگل از جنس آسفالت اشباع شده اس – بي – اس است و روي آن سنگريزه هاي طبيعي پاشيده مي شود.

شينگل با تركيبات قير آلياژ شده پليمري فرآوري شده است و سطح رويي كه سطحي ترين قسمت شينگل ميباشد، از گرانول معدني خود رنگ تشكيل داده شده است. استفاده از لايه فايبرگلاس در اين متريال وارداتي، به كيفيت اين محصول زيبا افزوده است.

تاريخچه سقف شينگل

ورق شينگل براي نخستين بار در كشور آمريكا توسط معماران و متخصصان اين كشور بر اساس سبك معماري شينگل طراحي شد و سپس به مرحله توليد و اجرا رسيد.

اين ورق در فاصله زماني كوتاهي در كانادا به عنوان برترين پوشش سقف ويلا معرفي شد. پوشش شينگل در كشورهاي اروپايي جاي سفال و روش هاي سنتي را گرفت و از يك دهه پيش مجددا در ايران نيز معرفي شد و در اكثر پروژه هاي كلاسيك و زيبا مورد استفاده و نصب قرار گرفت.

ساخت سقف شينگلشينگل ها با ترتيب خاصي از قسمت شيب پايين به بالا نصب ميگردند.

ساخت سقف شينگل

پوشش شينگل از مشتقات نفت، سيليس و لايه هاي گوناگون تشكيل شده است. در ساخت ورق شينگل به نكاتي مانند مقاومت در مقابل تغييرات دما، انعكاس نور خورشيد، انعطاف پذيري در برابر ضربه، مقاومت در مقابل بادهاي شديد و شكل گيري به فرم هاي گوناگون سطوح سقف توجه ويژه شده است.

يكي از مهمترين مزيت هاي شينگل، طول عمر بالا و نگهداري آسان آن ميباشد. شينگل نيازي به نگهداري خاصي نداشته و با اندك مراقبت هميشه زيبا و تميز خواهد بود. همچنين در صورت بروز هر گونه آسيب، به راحتي قابل تعمير و يا تعويض خواهد بود. زيرسازي شينگل پس از خرپاسازي با چوب او – اس – بي پوشش كامل داده ميشود و از روي چوب عايق بخاربند فرش ميشود. شينگل ها با ترتيب خاصي از قسمت شيب پايين به بالا نصب ميگردند. جهت مشاوره رايگان و بازديد پروژه خود با شركت ويلانما در ارتباط باشيد.

Crescent Asphalt Roofingطرح هلالي يا لانه زنبوري داراي انطباق پذيري فوق العاده اي است.

طرح هلالي يا لانه زنبوري (Crescent Asphalt Roofing)

اين مدل از شينگل داراي انطباق پذيري فوق العاده اي ميباشد، بنابراين براي كليه طرح ها از قبيل سقف هاي هلالي يا شيب تند مناسب است. طرح هلالي داراي شكلي گرد بوده و در چند رنگ بندي زيبا از كشور تركيه وارد ميشود، به همين علت وجود مدل هاي متنوع شينگل در پوشش هر سازه ويلايي و حتي پوشش آلاچيق و اجراي پيشاني ساختمان ها زيبا به نظر خواهد رسيد.

مشخصات ساختاري محصول شينگل

شينگل از آسفالت اصلاح شده و كشسان با استفاده از نوار چسب سطح رنگي، سنگريزه هاي طبيعي تقويت شده و فيبر شيشه اي بسته بندي شده با نوارهاي حرارتي مقاوم تهيه شده است.

نحوه نصب شينگلنصب شينگل در سقف هاي كم شيب

نصب شينگل در سقف هاي كم شيب

ورق شينگل لانه زنبوري يك ماده موثر براي پوشش سقف با سقف هاي شيب دار است. با توجه به كاربرد شينگل، هر شيب سقف بين 2:12 و 4:12 يك سقف با شيب كم در نظر گرفته شده است. شينگل هرگز نبايد در دامنه هاي سقفي زير 2:12 (8.5 درجه) اعمال شود. هنگامي كه از شينگل در دامنه هاي بين 2:12 و 4:12 استفاده مي شود، طبق دستورالعمل هاي كاربردي سازنده، روش هاي ويژه استفاده از زير لايه مورد نياز است.

مقايسه شينگل لانه زنبوري واراداتي با مدل توليد داخلي آنمدل لانه زنبوري در رنگ هاي قهوه اي، مشكي، اوخرايي و قرمز توليد و عرضه ميگردد.

مقايسه شينگل لانه زنبوري واراداتي با مدل توليد داخلي آن

قابل توجه كليه همكاران و كارفرمايان محترم:

ورق شينگل لانه زنبوري نيز مانند ورق كينگستون با موفقيت و كيفيت عالي و گارانتي 10 ساله در داخل كشور به مرحله توليد رسيد. كيفيت اين محصول داخلي كاملا قابل رقابت با شينگل هاي وارداتي ميباشد و خوشبختانه ظاهر و شكل شينگل هاي وارداتي را نيز دارد. تلفيقات و مراحل توليد اين محصول زيبا همانند محصولات وارداتي از تركيه ميباشد.

اين محصول به دليل توليد در داخل كشور نسبت به شينگل هاي وارداتي مقرون به صرفه تر نيز هست. يكي ديگر از مزاياي توليد اين محصول در داخل كشور اين است كه به وفور در داخل توليد ميگردد و مشكلاتي از قبيل تمام شدن محصول و يا كسري در رنگ بنديها را همانند محصول وارداتي شامل نميشود.

لازم به ذكر است كه در حال حاضر ورق شينگل لانه زنبوري؛ در رنگ هاي قهوه اي، مشكي، اوخرايي و قرمز توليد و عرضه ميگردد و به زودي مدل مستطيلي نيز توليد و عرضه خواهد شد كه در زمان توليد اطلاع رساني لازم را انجام مي دهيم.

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (ورق شينگل لانه زنبوري مشخصات فني) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

https://vilanama.ir/materiales-villa/ورق-شينگل-لانه-زنبوري-مشخصات-فني/feed/ 0

منبع :ويلانما
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.