اجراي سقف شيرواني

به خبرنامه تخصصي معماري ايران و جهان خوش آمديد.

اجراي سقف شيرواني

۱۳ بازديد

اجراي سقف هاي شيرواني و نحوه ساخت و نصب آن+ قيمت سقف شيرواني داراي دو سطح شيبدار است كه در يك خط الراس در كنار هم قرار مي گيرند. دو ضلع شيب دار كه ديوارهاي انتهايي ايجاد مي كنند كه داراي يك ضلع مثلثي است و با نام سقف شيرواني يا سقف شيبدار شناخته شده …

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (اجراي سقف شيرواني) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

اجراي سقف شيرواني https://vilanama.ir/gable-roof/اجراي-سقف-شيرواني/ https://vilanama.ir/gable-roof/اجراي-سقف-شيرواني/#respond ويلانما Mon, 25 Jan 2021 20:11:01 0000 سقف شيرواني https://vilanama.ir/?p=353

اجراي سقف هاي شيرواني و نحوه ساخت و نصب آن قيمت سقف شيرواني داراي دو سطح شيبدار است كه در يك خط الراس در كنار هم قرار مي گيرند. دو ضلع شيب دار كه ديوارهاي انتهايي ايجاد مي كنند كه داراي يك ضلع مثلثي است و با نام سقف شيرواني يا سقف شيبدار شناخته شده …

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (اجراي سقف شيرواني) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

اجراي سقف هاي شيرواني و نحوه ساخت و نصب آن قيمت

سقف شيرواني داراي دو سطح شيبدار است كه در يك خط الراس در كنار هم قرار مي گيرند. دو ضلع شيب دار كه ديوارهاي انتهايي ايجاد مي كنند كه داراي يك ضلع مثلثي است و با نام سقف شيرواني يا سقف شيبدار شناخته شده است. همچنين مي توان آن را به عنوان ديوار مثلثي شكل دو شيب در نظر گرفت كه بين دو طرف شيب دار تقاطع رخ مي دهد.

سقف هاي شيرواني و نحوه ساخت آن هاشيب سقف شيرواني بسته به طراحي و موقعيت سازه، اندازه هاي مختلفي دارد.

ذكر اين نكته حائذ اهميت است كه اين شيب ها بسته به طراحي و موقعيت سازه مي توانند از اندازه هاي مختلفي برخوردار باشند. سازه هاي ويلايي بزرگتر گاهي اوقات مي توانند داراي دو يا چند شكل ديگر براي اضافه كردن ساختار و عمق بيشتر سازه ها باشند. جهت اطلاعات بيشتر در اين مقاله با ما همراه باشيد.

ماندگاري شيرواني چه مدت طول مي كشد؟

موارد پوششي براي انواع سقف شيرواني

عمر يك سقف شيرواني بستگي به كيفيت اجراي آن و متريال مورد استفاده در سقف شيبدار دارد. به طور ميانگين، يك سقف شيرواني در صورتي كه مطابق استانداردهاي اجرايي و رعايت اصول جوشكاري، سيستم خرپاسازي صحيح و تنظيم اوورلب دقيق ورقهاي شيرواني نصب شده باشد به درستي مي تواند 50 سال دوام بياورد و حتي اگر درست مورد استفاده قرار گيرد و متريال با كيفيت استفاده شود، تا 70 سال هم مي تواند عمر داشته باشد.

ايجاد فضاي اضافي با سقف شيروانيسقف شيب دار يا شيرواني، فضاي بيشتري جهت استفاده از محيط داخل ويلا فراهم مي كند.

فضاي اضافي

سقف شيب دار يا شيرواني، فضاي بيشتري را براي استفاده از محيط داخل ويلا فراهم مي كند. صاحبان ويلا مي توانند از فضاي اضافي زير شيرواني جهت انباري و يا حتي نشيمن استفاده نمايند و از تهويه بهتر در فضاي داخل ويلا بهره مند شوند. حتي در بعضي از ويلاها كه بر اساس سليقه كارفرما سقف با ارتفاع بلند مد نظر است، ميتوان سيستم خرپاسازي سقف شيرواني را به شكل نردباني اجرا كرد تا سقف داخل ويلا ارتفاع بيشتري داشته باشد و بلندتر و دلبازتر شود.

پوشش سقف شيرواني و موقعيت جغرافيايي سازه

در برخي از سقفهاي ويلايي در قسمت خاصي از سقف، شاه نشين نيز اجرا ميشود. وجود شاه نشين بيشتر به اين دليل است كه در ارتفاع بلندتري نسبت به خود سقف قرار مي گيرد تا ديد وسيع تري به نماهاي اطراف ويلا مثل كوه، جنگل و دريا و غيره داشته باشد.

نصب مناسب سقف شيروانياستفاده از متريال استاندارد و مقاوم در پوشش سقف، طول عمر آن را افزايش ميدهد.

نصب مناسب سقف شيرواني

با وجود اينكه اجراي سقف هاي شيرواني در ظاهر نسبتاً ساده به نظر مي آيد، اما نكته حائز اهميت اين است كه عمليات اجرايي حتما بايد توسط يك تيم متخصص و تعليم ديده نصب و اجرا شوند. اگر از متريالهاي مناسب و استاندارد جهت نصب شيرواني استفاده شده باشد، يك سقف شيرواني مناسب مي تواند به مدت طولاني دوام داشته باشد.

نصب مناسب سقف شيرواني

اگر زيرسازيها به درستي نصب نشده باشد، سقف در معرض خطر ريزش قرار خواهد گرفت. بارها مشاهده شده است كه به دليل عدم استفاده از متريالهاي استاندارد و مقاوم جهت پوشش سقف شيرواني، سازه ويلاها به خاطر فشار باري كه روي سقف شيبدار وارد شده، نتوانسته اند مقاومت لازم را داشته باشند و شروع به ريزش كرده اند كه خسارتها و خطرات جدي براي ويلا به دنبال داشته است.

عدم تحقيقات لازم توسط بعضي از كارفرماها براي انتخاب نوع پروفيل مصرفي و همچنين ضخامت استاندارد پروفيل ها، باعث به وجود آمدن اين خسارتها شده است و گاهي حتي جبران ناپذير بوده است. ابعاد پروفيل مصرفي جهت پوشش سقف شيب دار، به طول و عرض سازه هاي ويلايي بستگي دارد. پروفيل 40*80 و حتي در بعضي سازه ها پروفيل 40*100 ابعاد مناسبي براي ساخت سيستم خرپا محسوب ميشوند، به شرطي كه حتما از پروفيل ها جهت سيستم زيگزال يا همان زنبوري كردن سازه خرپايي استفاده شود.

نوع جوشكاري خرپا نيز در مقاومت و ماندگاري سازه خرپا تاثير بسيار زيادي خواهد داشت. متاسفانه بعضي از پيمانكاران به دليل رقابت در ارائه قيمت، به خاطر برنده شدن در استعلام كارفرما قيمت پاييني ارائه ميدهند تا پروژه را به مرحله قرارداد برسانند و متاسفانه اين عملكرد را با استفاده از پروفيلهاي ضعيف جبران ميكنند. اين كار كارفرما را با مشكلات بعدي روبرو ميكند، چرا كه با كوچكترين نشست برف، سازه ويلايي مقاومت خود را از دست داده و تخريب مي شود.

انتخاب نوع ورق سقف شيروانينكات لازم جهت انتخاب نوع ورق سقف شيرواني

نكات لازم جهت انتخاب نوع ورق سقف شيرواني

انتخاب نوع متريال يا همان ورق سقف نيز بسيار مهم است. همه مي دانيم كه هدف از انتخاب و اجراي سقف شيرواني، سبك سازي و در عين حال مقاوم بودن سقف ميباشد. بنابراين انتخاب متريالي مثل سفال طبيعي كه وزن آن روي سقف حدودا 85 كيلو ميباشد، صحيح نيست و به سقف ويلا فشار بار زيادي را وارد ميكند. خوشبختانه در چند سال اخير با پيشرفت تكنولوژي در جهان متريالهاي سبك، زيبا و مقاوم تري اختراع و توليد شده است كه هم طول عمر سقف را بالا برده است و هم زيبايي دو چنداني به سقفهاي شيب دار بخشيده است.

عكسي كه در پايين مشاهده ميفرماييد، نمونه اجرا شده از ورقهاي كلاسيك سنگريزه اي ميباشد كه با جنس ورق گالوالوم توليد ميگردد. همانطور كه مشخص است، اين مدل از ورقها هم سبك و مقاوم هستند و هم عمر بالاي 70 سال دارند. اين مدل از ورقها متريال پيشنهادي شركت ويلانما به كارفرمايان محترم ميباشد.

ورقهاي كلاسيك سنگريزه اي ورقهاي كلاسيك سنگريزه اي سبك و مقاوم هستند.

ورقهاي كلاسيك سنگريزه اي از سال 1380 كه وارد ايران شده است، امتحان خود را به خوبي از لحاظ كيفيت، آب بندي و ماندگاري پس داده است. اين محصول از سوي شركت توليد كننده به مدت 50 سال گارانتي شده است.

نكته اي كه ميتواند حائز اهميت باشد اين است كه ميتوان در قسمت ورودي ويلا (كه اكثرا به دليل پاگرد در قسمت ورودي نياز به باران گير هست) با پيشروي شيرواني، از نفوذ باران در اين قسمت جلوگيري كرد و نماي زيباتري نيز به ورودي ويلا بخشيد. نگاه ديگري كه در جلوه اين سبك از شيرواني مطرح مي باشد، نوع ابزاري است كه دور پروژه هاي ويلايي نصب ميگردد. ابزارهاي متنوعي جهت نماي پيشاني ويلا و به عبارت ديگر اجراي پيشاني ساختمان وجود دارند كه در مدل هاي سه پله، هلال به داخل و هلال به بيرون اجرا مي شوند. در اين سبك، ما از ابزار هلالي قوس به بيرون استفاده كرده ايم. بيشترين زيبايي در ابزار نوع رنگ آميزي ابزار است.

همين طور كه مشاهده ميفرماييد در اين پروژه از مدل دو رنگ استفاده شده كه زيبايي خاصي به نماي ويلا بخشيده است، به شكلي كه قسمت هاي خم خورده و پله شده بالا و پايين مشكي رنگ آميزي شده و قوس به بيروني كه در وسط پله ها قرار گرفته سفيد رنگ شده است و شكل متفاوت و خاصي را به خود اختصاص داده است. در شكل زير از ورقهاي سنگريزه اي دكرا استفاده شده و مدل اجرايي سقف شيرواني به گونه اي طراحي شده است كه متريالهاي سنگريزه اي ديد وسيع تري داشته باشند.

زيبايي ورق سنگريزه اي دكراورق دكرا به دليل مات بودن ورق، زيبايي خاص و كلاسيكي به ويلا مي بخشد.

در اين طرح ورق سنگريزه اي دكرا جلوه زيبا و منحصر به فرد خود را به نمايش گذاشته است. هر چقدر درصد شيب بندي پروژه در زمان خرپاسازي بيشتر باشد، نمايش ظاهري پوشش سقف نيز مشخص تر خواهد بود. در اين طرح نيز كارشناسان نصب، درصد شيب بيشتري در نظر گرفته اند تا ديد بهتري از سقف داشته باشيم. ورق دكرا به دليل مات بودن ورق، زيبايي خاص و كلاسيكي به ويلا مي بخشد.

خوشبختانه سبك هاي اجرايي در رابطه با مدل سقف شيرواني، روز به روز مدرن تر و شيك تر مي شود تا چهره متفاوتي از ويلا را در رزومه هاي اجرايي داشته باشيم. نوع سقف شيبداري كه در عكس پايين ملاحظه ميفرماييد نيز يكي ديگر از نمونه هاي اجرايي اكيپ تعليم ديده شركت ويلانما است كه به مدل طرح چيني طبقه اي با فرم ابزار پله اي معروف است و اخيرا طرفداران زيادي را نيز به خود اختصاص داده است.

طرح چيني با متريالهاي تايلي پرسياجراي طرح چيني طبقه اي با فرم ابزار پله اي

اين مدل از سقفهاي ويلايي به دليل اينكه به صورت طرح چيني اجرا مي شوند، جهت پوشش سقف آن حتما بايد از متريالهاي تايلي پرسي مانند ورق طرح سفال پرچين، رايكا يا ورقهاي سنگريزه اي دكرا استفاده شود كه از نظر آب بندي نيز مقاومت بالايي داشته باشد.

براي داشتن سقف شيرواني زيبا و شيك چه تدابيري بايد اعمال كرد؟

براي داشتن سقف شيرواني زيبا، ماندگار و با كيفيت حتما قبل از هر اقدامي بايد با متخصصين در زمينه سقف شيرواني كه رزومه اجرايي و سابقه فعاليت در زمينه سقف شيرواني را دارند، مشاوره كنيد تا يك بار براي هميشه سقف ويلايي مستحكم و كلاسيك با دانش روز دنيا را داشته باشيد. مشاوره قبل از اجرا سقف شيبدار شيرواني باعث ميشود تا در زير سقف ويلاي خود در كمال آرامش و اطمينان استراحت كنيد و لذت ببريد. در اين زمينه ميتوانيد از مشاوره رايگان با متخصصين و عوامل شركت ويلانما بهره مند شويد.

ما با ارائه رزومه هاي متنوع اجرايي در اكثر مناطق ويلايي كشور اعم از مناطق ويلايي چالوس، نوشهر، نمك آبرود، متل قو، نور، رويان، آبسرد دماوند، گيلاوند، فيروزكوه و ديگر مناطق ويلايي كشور، در زمينه اجراي سقف شيرواني با طراحي منحصر به فرد، پروژه شما كارفرمايان محترم را با گارانتي 5 ساله همراهي خواهيم كرد تا با خيال آسوده سقف ويلايي ماندگار، با كيفيت و زيبا داشته باشيد. به طور كلي ساخت ويلا با سقف شيرواني در مقايسه با ساخت ساختمانهاي معمولي با سقف ساده متفاوت است.

در ساخت سازه هاي ويلايي متريالهاي پيشنهادي زيادي وجود دارد و همچنين تنوع متريال ها نيز بسيار فراوان است و با پيشرفت علم و تكنولوژي، روز به روز تنوع محصولات بيشتر ميشود.

اعتماد كارفرما به كيفيت اجراي پيمانكار ويلانما چگونه حاصل مي شود؟

مهمترين بخش در زمينه اعتماد به پيمانكار متخصص در امر اجراي شيرواني، بازديد از رزومه هاي اجرا شده توسط پيمانكار به همراه برقراري ارتباط با كارفرماهاي قبلي پيمانكار است. اين امر باعث مي گردد تا عملكرد كارفرما با جديت بيشتري ارزيابي شود و پيمانكار متوجه شود كه چه نوع متريال و زيرساختاري مد نظر كارفرما ميباشد و با اطلاعات دقيق، پروژه كارفرما به مرحله اجرا برسد.

عنوان كردن اين نكات حساس به اين دليل است كه اكثر كارفرماها، تنها روي قيمت تمام شده سقف شيرواني متمركز هستند و بيشتر به دنبال پيمانكاري هستند كه با قيمت هر چه ارزانتر سقف شيرواني را اجرا كنند. اين امر باعث ميشود كه بعضي از پيمانكارها از اين مسئله نهايت استفاده را ببرند و بدون ارائه جزئيات اجرايي و نوع كاركرد خود به كارفرما، قيمت كلي را اعلام كنند.

در اكثر پروژه هايي كه با مشكل آب بندي و شكم دادن سازه هاي خرپا مواجه ميشويم، مي بينيم كه سازه خرپا با پروفيل ضعيف كار شده است، زيگزالهاي خرپا انجام نشده است، تيرريزي هاي پروفيل با فواصل زياد انجام شده و حتي اوورلب و همپوشاني ورق رعايت نشده است. زماني كه با اين نوع مشكلات براي سقف شيرواني مواجه مي شويم، يك راه بيشتر باقي نمي ماند و آن هم تخريب كل سازه شيرواني و اجراي مجدد سقف شيبدار طبق استانداردها است. اينجاست كه متاسفانه كارفرما بايد مجددا هزينه كند تا سقف شيرواني با كيفيت و استاندارد اجرا كند تا ديگر اين مشكلات به وجود نيايد.

طراحي سقف ويلايي كه در پايين مشاهده ميفرماييد مربوط به نوع شاسي كشي و تيرريزي سقف شيبدار ميباشد. همانطور كه ملاحظه مي كنيد، اين سبك از نوع تيرريزي كه به شكل شبكه اي با چوب هاي روسي چهارتراش صورت ميگيرد، جهت نصب ورقهاي تايلي پرسي كلاسيك است كه توسط ميخ مخصوص رزوه دار و لعاب داري كه در دهانه ورقها كوبيده ميشود، جذب چوب زيرسازي ميشود و شما روي ورق هيچ نوع پيچي را نخواهيد ديد.

وع شاسي كشي و تيرريزي سقف شيبدارتيرريزي به شكل شبكه اي با چوب هاي روسي چهارتراش

اين مدل از اجرا هم زيبايي سقف را به نمايش ميگذارد و هم از نظر آب بندي به هيچ عنوان مشكلي روي سقف ايجاد نمي گردد. اين مدل از ورقها كه با ميخ نصب مي شوند، در دراز مدت در صورت تمايل قابل بازيافت هم خواهند بود.

راه حل پيشنهادي شركت ويلانما به كارفرمايان محترم چيست؟

اگر براي اجراي سقف شيرواني، كارفرماي محترم حداقل يك بار وقت بگذارد و از نزديك با انواع متريال و جزئيات اجرايي آشنا شود، ميتواند با هزينه اي كه براي ساخت سقف شيبدار خود در نظر گرفته، سازه اي با كيفيت و با ماندگاري بالا را طبق سليقه خود انتخاب نمايد.

همچنين عده اي هستند كه به صورت سيار براي اجراي شيرواني اقدام ميكنند كه متاسفانه نه جا و مكاني دارند كه كارفرما بتواند جلسه اي با آنها داشته باشد و نه ميتوانند سقف ويلاي كارفرما را گارانتي كنند. اين دسته از پيمانكاران متاسفانه با ارزانترين قيمت و بي كيفيت ترين متريالها كه اصلا استاندارد نيستند، پروژه را اجرا ميكنند و بعدها مشخص ميشود كه چه ضرري متوجه كارفرما شده است و براي اصلاح اين اجرا چه هزينه هاي گزاف و اضافه اي را كارفرما بايد متقبل شود.

خدمات شركت ويلانما

شركت ويلانما با داشتن نمايندگي اكثر متريالهاي پوشش سقف شيبدار در بخش توليد متريال كلاسيك داخلي با قالب ورقهاي نيوزلندي، ارائه گارانتي بي قيد و شرط 5 ساله به شما كارفرمايان محترم و داشتن اكيپ تعليم ديده اجرايي در خصوص انواع متريال ها، اين اطمينان را به شما ميدهد كه ميتوانيد با مشاوره رايگان با اين مجموعه و بازديد از پروژه هاي اجرا شده توسط تيم اجرايي اين شركت، با اطمينان كامل خريد متريال هاي شيرواني و اجراي پوشش انواع سقفهاي شيبدار خود را به شركت ما بسپاريد.

عملكرد يك پيمانكار جهت استارت اجرايي يك سقف شيرواني به اين صورت است كه ابتدا بايد نوع طراحي را كاملا درك كند و تفهيم شود كه به چه شكل بايد سيستم خرپاسازي را اعمال كند. زيرا نوع طراحي، اينكه دو شيب معمولي باشد يا دو شيب فرانسوي يا چهار شيب و غيره، در نوع ساخت و اجراي سيستم خرپا تاثيرگذار خواهد بود. بسته به نوع طرح پروژه ويلايي، حتي اينكه سيستم خرپا روي كار ساخته شود يا روي زمين، متفاوت است.

نوع طراحي طبق سليقه كارفرما قبل از ساخت و اجرا در درجه اول اهميت ميباشد. طراحي سه بعدي سقف شيرواني ويلا باعث ميشود كه ديد وسيع تري نسبت به نوع اجرا داشته باشيم. انتخاب نوع متريال مصرفي جهت سقف شيرواني نيز قبل از اجرا به لحاظ سيستم شيب بندي و عمر پروژه بسيار مهم و تاثير گذار خواهد بود. دليل روشي كه شركت ويلانما در جهت اجراي سقف شيرواني اتخاذ كرده است به اين صورت است كه كارفرما قبل از هر اقدامي با مشاوره و تحقيق درست، ابتدا نوع متريال را مشخص كند و سپس طراحي سه بعدي صورت پذيرد.

در راستاي اعمال پروژه ويلايي، اصلي ترين بخش حضور كارفرما در شركت ويلانما ميباشد. اين امر باعث مي شود كه انواع متريالهاي اجرايي و طراحي هاي صورت گرفته براي كارفرمايان ديگر مشاهده شود. پس از توافق در زمينه نوع و رنگ متريال، نوبت به كارشناسي پروژه و اندازه گيريهاي دقيق جهت برآورد متراژ و مصالح برسد. در نوبت بعدي كارفرما جهت امضاي قرارداد سقف شيرواني حضور به هم مي رساند و پس از ارئه طراحي سه بعدي طبق سليقه كارفرما، پروژه توسط اكيپ اجرايي شركت به مرحله اجرا مي رسد.

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (اجراي سقف شيرواني) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

https://vilanama.ir/gable-roof/اجراي-سقف-شيرواني/feed/ 0

منبع :ويلانما
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.