توليد فيلتر شني

به خبرنامه تخصصي معماري ايران و جهان خوش آمديد.

توليد فيلتر شني

۱۱ بازديد

فيلترشني چيست و چگونه عمل ميكند؟ فيلتر شني (Sand Filter) به دستگاهي گفته مي شود كه با صاف كردن (فيلتراسيون) فيزيكي آب، موجب از بين رفتن ذرات معلق موجود در آن مثل گل، رنگ، مواد آلي، پلانكتون، باكتري‌ها و ذرات به وجود امده از خوردگي خواهد شد. از شما عزيزان دعوت مي كنيم كه حتماً …

توليد فيلتر شني https://atie-energy.com/توليد-فيلترشني/ https://atie-energy.com/توليد-فيلترشني/#respond شركت آتيه انرژي Fri, 04 Sep 2020 19:53:10 0000 تصفيه آب صنعتي https://atie-energy.com/?p=145 فيلترشني چيست و چگونه عمل ميكند؟ فيلتر شني (Sand Filter) به دستگاهي گفته مي شود كه با صاف كردن (فيلتراسيون) فيزيكي آب، موجب از بين رفتن ذرات معلق موجود در آن مثل گل، رنگ، مواد آلي، پلانكتون، باكتري‌ها و ذرات به وجود امده از خوردگي خواهد شد. از شما عزيزان دعوت مي كنيم كه حتماً …

فيلترشني چيست و چگونه عمل ميكند؟

فيلتر شني (Sand Filter) به دستگاهي گفته مي شود كه با صاف كردن (فيلتراسيون) فيزيكي آب، موجب از بين رفتن ذرات معلق موجود در آن مثل گل، رنگ، مواد آلي، پلانكتون، باكتري‌ها و ذرات به وجود امده از خوردگي خواهد شد. از شما عزيزان دعوت مي كنيم كه حتماً ابتدا ويديوي زير را مشاهده نماييد.

فيلتر شني، آب شامل ذرات معلق را از پهنه اي از ذرات يك ماده كه مي‌تواند شن و يا ذغال آنترايست (فيلتر كربن اكتيو) باشد، گذر مي كند. در اثر گذر آب از فاصله و فرج مابين ذرات شن، مواد آويزان آب اسير شده و آب تقريباً از وجود مواد معلق تهي مي شود. يقيناً تجمع ذرات معلق در خلل و فرج فيلتر، باعث بالا رفتن نقصان فشار مي‌شود كه اگر اين نقصان فشار از اندازه مشخصي فراتر رود، مي بايست صافي را شستشو داد.

فيلتر شني چيست؟فيلتر شني چيست؟

فيلتر شني، آب شامل ذرات معلق را از پهنه اي از ذرات يك ماده كه مي‌تواند شن و يا ذغال آنترايست (فيلتر كربن اكتيو) باشد، گذر مي كند. در اثر گذر آب از فاصله و فرج مابين ذرات شن، مواد آويزان آب اسير شده و آب تقريباً از وجود مواد معلق تهي مي شود. يقيناً تجمع ذرات معلق در خلل و فرج فيلتر، باعث بالا رفتن نقصان فشار مي‌شود كه اگر اين نقصان فشار از اندازه مشخصي فراتر رود، مي بايست صافي را شستشو داد.

كارايي دستگاه فيلتر شني

  • تصفيه آب رودخانه‌هايي كه كدورت زيادي دارند. پس از واحدهاي انعقاد، لخته كردن و ته نشيني براي بدست آوردن آب شرب، بهداشتي و صنعتي
  • براي تصفيه آب استخر جهت ممانعت از اينكه آب كدر شود و شفاف سازي آن
  • تصفيه پاياني فاضلابهاي صنعتي و انساني
  • تصفيه آب برج خنك كن از مواد اويزان نفوذي از هوا به آب، مثل گرد و خاك

به منظور بررسي و خريد محصولات، بر روي تصفيه آب صنعتي كليك كنيد.

به طور قطع، موقعي كه بجاي شن از ماده‌اي بنام كربن اكتيو (كربو- دور) دستگاه بهره برداري شود، با از ميان رفتن كلر، فنول ها و مواد آلي هم شكل، مزه نامتبوع و رنگ آب از از ميان خواهد رفت. در اين نحو فيلترها سفارش مي‌شود، زغال موجود در دستگاه شش ماه به شش ماه تميز و زنده شود. براي اين كار لازم است بعد از شستن برعكس فيلتر، دانه‌هاي زغال را ۲۰ الي ۳۰ دقيقه به همراه بخار آب كم فشار شست.

فيلتر شني چگونه كار مي كند

شاكله فيلتر شني (فشاري) ديواره اين فيلتر شني، به شكل استواي است و از فولاد بر پايه استانداردهاي معتبر به وجود امده است. همچنين از دو دريچه بازديد تشكيل شده و براي ممانعت از خوردگي، همهٔ سطوح كناري با آب داخل مخزن دستگاه از دو لايه رنگ اپوكسي و همهٔ سطوح خارجي دستگاه كه در كنار و نزديكي هوا جاي دارد، رنگ روغني پوشش داده شده است. فشار نرمال در فيلتر شني بين ۷-۳ اتمسفر و چنان چه فشار از اين بالاتر باشد باعث به وجود امدن رويداد شيارسازي خواهد شد.

sand filter به دو شكل عمودي و افقي توليد مي شوند. قطر فيلترهاي عمودي استاندارد از نزديكي ۵/۰ تا ۳ متر و ارتفاع آن حد فاصله ۷/۰ تا ۵/۱ متر است. به طور قطع فيلترهاي عمودي به دليل آنكه در همهٔ امتداد ارتفاع آنها كار تصفيه فيزيكي صورت خواهد گرفت، به فيلترهاي افقي فزوني دارند. در فيلترهاي افقي آب ورودي و آب بدست امده از شستشو از راه يك كانال فلزي طولي تقسيم و يا گردآوري مي شود، اما در در فيلترهاي عمودي اين كار به وسيله نازل هاي ورودي از بالاي دستگاه صورت مي گيرد.

به منظور بررسي و خريد محصولات، بر روي فيلتر جامبو كليك كنيد.

شير فيلتر شني و شير فيلتر كربني

شير فيلتر شني يكي از تجهيزات مهم در فيلتر شني و فيلتر كربني مي باشد كه عمليات بك واش و شستشوي فيلتر توسط شير فيلتر شني انجام مي شود.

به منظور بررسي و خريد محصولات، بر روي فيلتر كربني كليك كنيد.

مراحل كاري كه توسط فيلتر شني صورت مي گيرد به شرح ذيل است:

الف :سرويس فيلتر شني

هنگامي كه فيلتر شني و يا فيلتر كربني در مدار و در حال سرويس است، سيال آب از بالاي فيلتر شني وارد مي شود و بعد از عبور از فيلتر شني و انجام عمل تصفيه، بوسيله نازل پايين فيلتر شني جمع آوري مي گردد و از سمت خروجي فيلتر شني به سمت بيرون هدايت مي شود.

ب: ك واش نمودن فيلتر شني يا فيلتر كربني

  • يكي از مهمترين كارهايي كه اپراتور فيلتر شني بايد انجام بدهد، بك واش است و نقش مهمي در تصفيه خوب آب ايفا خواهد نمود.
  • بستر داخلي فيلتر شني در زمان بهره برداري كثيف مي شود و احتمالا شاهد گرفتگي نيز خواهيم بود.
  • وقتي شير فيلتر شني را در حال بك واش قرار مي دهيم آب از پايين به بالا حركت خواهد نمود كه اين امر باعث خواهد شد ذراتي كه داخل فيلتر شني گرفتگي ايجاد نموده اند بخوبي شست وشو داده شده و از فليتر شني خارج گردند
  • ج: شير فيلتر شني وظيفه شستشوي سريع را نيز به عهدده دارد

    در مرحله پاياني، سيال آب از بالاي فيلتر شني با سرعت بالا روي بستر فيلتر شني پاشش دارد. بجهت اينكه فيلتر شني را دوباره فشرده كرده و آماده استفاده باشد.

    به منظور بررسي و خريد محصولات، بر روي فيلتر ميكروني كليك كنيد.

    مشاوره رايگان و تخصصي خريد انواع فيلتر شني

    براي مشاوره رايگان و تخصصي درباره استعلام قيمت و خريد انواع فيلتر هاي شني، ابتدا بايد كدورت آب مشخص باشد و سپس ظرفيت آبي را كه ميخواهيم در شبانه روز از فيلتر شني عبور دهيم داشته باشم تا طراحي با دقت بالا صورت بگيرد.

    https://atie-energy.com/توليد-فيلترشني/feed/ 0

    منبع :آتيه انرژي
    تا كنون نظري ثبت نشده است
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.