ابياري درخت پسته با اب شيرين و تاثير عملكرد آن

به خبرنامه تخصصي معماري ايران و جهان خوش آمديد.

ابياري درخت پسته با اب شيرين و تاثير عملكرد آن

۱۲ بازديد

بهاي شيرين ساختن آب شور براي استفاده در باغ پسته به ميزان يك ساعت چقدر است؟ در اين مقاله تلاش شده است تا شيرين كردن آب شور براي استفاده ابياري درخت پسته با اب شيرين محاسبه شود. تصور كنيد كه ۲۵ ليتر از آب اين چاه داخل دستگاه آب شيرين كن شود. خروجي، ۱۷ ليتر …

ابياري درخت پسته با اب شيرين و تاثير عملكرد آن https://atie-energy.com/تأثير-شيرين-كردن-آب-بر-عملكرد-پسته/ https://atie-energy.com/تأثير-شيرين-كردن-آب-بر-عملكرد-پسته/#respond شركت آتيه انرژي Sun, 20 Sep 2020 08:21:45 0000 اخبار https://atie-energy.com/?p=440 بهاي شيرين ساختن آب شور براي استفاده در باغ پسته به ميزان يك ساعت چقدر است؟ در اين مقاله تلاش شده است تا شيرين كردن آب شور براي استفاده ابياري درخت پسته با اب شيرين محاسبه شود. تصور كنيد كه ۲۵ ليتر از آب اين چاه داخل دستگاه آب شيرين كن شود. خروجي، ۱۷ ليتر …

بهاي شيرين ساختن آب شور براي استفاده در باغ پسته به ميزان يك ساعت چقدر است؟

در اين مقاله تلاش شده است تا شيرين كردن آب شور براي استفاده ابياري درخت پسته با اب شيرين محاسبه شود. تصور كنيد كه ۲۵ ليتر از آب اين چاه داخل دستگاه آب شيرين كن شود. خروجي، ۱۷ ليتر آب شيرين با شوري ۲۰۰ خواهد بود. ۸ ليتر باقي مانده به شكل فاضلاب مي‌باشد. اگر ۱۷ ليتر آب شيرين شده را با ۱۵ ليتر آب باقيمانده چاه مخلوط نماييم، ۳۲ ليتر در ثانيه آب با شوري ۹۵۰۰ به وجود مي‌آيد.

به بياني ديگر، ۴۰ ليتر در ثانيه آب با شوري ۲۰۰۰۰ به ۳۲ ليتر درثانيه آب با شوري ۹۵۰۰ تبديل شده است. بر اساس نتايج مقاله قبل، كاركرد در هكتار باغات پسته‌اي كه سالانه ۸۵۰۰ متر مكعب آب با شوري ۹۵۰۰ مصرف مي‌كنند براي ارقام فندقي، احمد آقايي و اكبري در خاك‌هاي سبك و متوسط در حدود ۱۳۰۰ كيلوگرم و براي رقم كله قوچي و در خاك‌هاي سنگين برابر با ۷۵۰ كيلوگرم است.

به تعبير ديگر اگر به جاي ۸۵۰۰ متر مكعب آب با شوري ۲۰۰۰۰، همين مقدار آب باشوري ۹۵۰۰ در هر هكتار باغ پسته مصرف شود، حداقل ۷۵۰ و حداكثر ۱۳۰۰ كيلوگرم پسته در هر هكتار اضافه مي‌شود. با نظر به اين نكته كه يك ساعت آب شيرين با دبي ۳۲ ليتر در ثانيه معادل ۱۱۵ متر مكعب مي‌باشد، بنابراين ميزان ۸۵۰۰ متر مكعب آب شيرين برابر است با ۷۴ ساعت آب با دبي ۳۲ ليتر در ثانيه.

بدين سبب مي‌شود بيان كرد كه كه شيرين كردن ۷۴ ساعت آب ۲۰۰۰۰، معادل حداقل ۷۵۰ و حداكثر ۱۳۰۰ كيلوگرم پسته ارزش به وجود مي‌آورد.. با تقسيم اين اعداد بر ۷۴، مشخص مي‌شود كه ارزش شيرين كردن يك ساعت آب با شوري ۲۰۰۰۰، معادل حداقل ۱۰ و حداكثر ۱۷ كيلوگرم پسته مي‌باشد. اگر قيمت هر كيلوگرم پسته را ۲۵۰۰۰ تومان در نظر گرفته و ۳۰ درصد از درآمد ايجاد شده را به عنوان هزينه‌هاي پسته كاري كم نماييم، شيرين كردن يك ساعت آب با دبي ۴۰ ليتر در ثانيه و با شوري ۲۰۰۰۰ ميكرو موس بر سانتيمتر، ارزشي معادل حداقل ۱۷۵۰۰۰ و حداكثر ۳۰۰۰۰۰ تومان ايجاد مي‌نمايد.

تاثير ابياري درخت پسته با اب شيرين

اين تنها تأثير آب شيرين كردن بر كاركرد پسته مي‌باشد. اين در صورتي است كه آب شيرين كردن با ممانعت از خشك شدن باغ پسته، سرمايه‌هاي كشاورزان را نيز صيانت مي‌كند. با اين تفاسير اگر يك ساعت آب با اين كيفيت را با هزينه‌اي كمتر از اين مقادير شيرين نمود، اقتصادي بوده و توصيه مي‌شود. همچنين مي‌توان اين سرمايه گذاري را با سرمايه گذاري در خريد باغات پسته در مناطق ديگر كشور نيز مقايسه نموده و سپس اقدام به تصميم گيري كرد.

شركت آتيه انرژي تلاش مجري و توليد كننده انواع آب شيرين كن كشاورزي اين افتخار را دارد كه براي كشاورزان زيادي در سطح كشور آب شيرين كن كشاورزي نصب نموده است وتوانسته رضايت كشاورزان را جلب نمايد.

لازم به ذكر است كه در چند سال گذشته چند تن از باغ داران پسته در استان كرمان اقدام به خريد و نصب دستگاه آب شيرين كن كشاورزي نموده‌اند ولي باتوجه به اين كه طراحي‌هاي مناسبي در بحث اسمز معكوس صورت نگرفته است پساب و دور ريز زيادي آب شيرين كن داشته است كه با مخالفت محيط زيست رو به رو شده است. با توجه به اين كه دورريز آب شيرين كن آبي به مراتب شور تر از آب ورودي به دستگاه است احتمال اين كه چاه‌هاي اطراف را شور نمايد وجود دارد.

به همين دليل آب شيرين كن كشاورزي با حداقل دور ريز آب طراحي شود كه هم مشكل كم آب را دامن به آن نزنيم و هم اين كه چاه‌هاي اطراف شور تر از سابق نشوند. لذا شركت آتيه انرژي تلاش در اين چند ساله با تجربياتي كه در دست دارد مي‌تواند آب شيرين كني به كشاورز تحويل دهد كه حداقل دوريز آب را داشته باشد و اين كه مشكل محيط زيستي نيز نداشته باشد.

با توجه به اين كه بايد مصرف آب بهينه شود راه كار هاي ديگري نيز وجود دارد كه ميزان مصرف آب كم شود كه يكي از اين راه حل‌ها استفاده از سوپر جاذب‌هاي كشاورزي است.

سوپر جاذب اين قابليت را دارد كه آب را به حالت ژل مانند كنار ريشه قرار مي‌دهد و از هدر رفت آب جلوگيري كند. در اين روش هم ميزان مصرف آب كم مي‌شود و هم اين كه چون ريشه هميشه در معرض رطوبت است بر روي كيفيت و كميت محصول نيز تأثير مستقيم خواهد داشت. جهت كسب اطلاعات بيشتر با ما تماس بگيريد.

https://atie-energy.com/تأثير-شيرين-كردن-آب-بر-عملكرد-پسته/feed/ 0 /wp-content/uploads/pak-ab-contorol.mp4 ابياري درخت پسته با اب شيرين و تاثير شيرين كردن آب با دستگاه محاسبه شيرين كردن آب شور براي استفاده ابياري درخت پسته با اب شيرين در باغ پسته. استفاده از سيستم آب شيرين كن در بخش كشاورزي باغ پسته adult

منبع :آتيه انرژي
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.